Tuesday, January 5, 2010

injek

^-^ post dr blog lamaAssalamualaikum w.b.t

harini muaz kena injek utk 5 bulan punya... pagi2 lagi aku dah bangun.. maklumla bulan puasa kena la bangun sahur, pastu siap2 aku g la solat subuh, hajat dihati nak mengosok tetiba boleh ke katil dan sambung tido plak.. sambil tu aku menyusukanla si adik muaz..

tup..tup... 6.50, sasau gak aku bangun mengingatkan baju kerja yang belum bergosok, masak air utk mandi muaz... ishh... bila cek, eh ada baju gosok ngan tudung arr... mesti dia dah gosokkan, Mekasih syg... sker...sker... lani nak g mandikan muaz lak. X bangun2 lagi dah kul 7.10, apa lagi kakak pun mengejutla si adik dengan suara lantangnya... "aaadikkkkk.... angun... aaadddiikkkk... angun la... nak balik ni mah ma'ngah x..." cenggitu la lebih kurang ayatnya...
ngan bahasa yang belum cukup sempurna tapi aku suker dengar si kakak celoteh...

ishh.. macam dah lari tajuk lak... sesampainya kt klinik, aku org ketiga... kejap je dah panggil utk timbang dan ukur tinggi si muaz, siap bg ubat demam lagi.. tapi lum injek lagi...
aku pun tunggu la, adalah 15 minit gak menunggu... lama pulak,

sedang2 bebual ngan ibu2 yang lain, nama muaz pun dipanggil utk amik 'upah', bagi ubat mulut 2 titik, pastu injek... baguslak, x kuat dan x lama dia menangis.... masuk je keta, aku soh dia tido, x leh minum selama setengah jam...

muaz.... anak ibu kuat eh, kalau demam sket je... nanti ma'ngah bagi ubat biar cepat baik....
Terima kasih Allah, kerana memudahkan urusan ku pagi ini, aku harap anak2 aku sihat2 hari ni..
dan aku berharap gak muaz x demam yang teruk sangat...

korang pernah terpiki x, apa yang aku taip ni....

No comments:

Post a Comment