Tuesday, January 5, 2010

Perkembangan baru...

^-^ post dr blog lama

Assalamualaikum w.b.t

lama aku tak bercerita tentang anak... bukan tak ada perubahan, ada.. cuma aku yang tidak berkesempatan untuk mencoret cerita...

pertamanya, aku ingin sekali mengucapkan "Terima Kasih Allah.. kerna anak ku telah mendapat ilmu baru dan nikmat menghafal" dan "TAHNIAH...sayang " buat Nur Alya kerana dalam pendengaran aku dan suami, dia dah lengkap untuk menyebut A hingga Z, Alif hingga Ya, dan 1 hingga 10 dengan jayanya... yang pasti dia tak suka tingkahlakunya di rakam oleh aku...

ini la dia, si kakak NUR ALYA... 2tahun 2 bulan



Tidak semudah ini untuk aku percaya seawal 2 tahun telah mampu menghafal dan berbual seperti orang dewasa. Tapi setelah aku sendiri lalui maka aku yakin ianya tidak mustahil. Kehendak DIA kalau hendak ditunjukkan, dengan sesiapa juga DIA berikan... aku berniat agar kelebihan ini aku dan suami tidak sia-siakan... tapi aku yang kurang berdisiplin untuk menguruskan masa bersama si anak... macamane tu eik? bagi la aku semangat untuk lebih berhemah menguruskan masa... agar aku mampu berpk dengan lebih baik dan kreatif... biar x karat dan heng pemikiran ku ini... eh?! pernah heng ker? ha ha ha... apepun, tengokla wajah2 si kakak... ada muka kreatif dan bergaya x? bapak dia pun kena juga... tengok nih...



*** haha... ayah saper la nih...



No comments:

Post a Comment